topnaz

تاپ ناز

topnaz

تاپ ناز

مدارک لازم کارت هوشمند ملی

مدارک لازم کارت هوشمند ملی

مدارک لازم کارت هوشمند ملی

تعویض کارت ملی قدیمی به کارت های ملی هوشمند مبحثی است که این روزها بسیار داغ شده است. به راستی چرا باید کارت ملی خود را تعویض کنیم؟

کارت هوشمند ملی کارتی است دیجیتالی که قابلیت ذخیره کردن اطلاعات افراد از جمله اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری را دارد. با توجه به این که در حال حاضر استفاده از تلفن همراه برای کارهای بانکی متداول شده است اما می‌توان کارت هوشمند ملی را روی تلفن همراه قرار داد و به کمک یک نرم‌افزار کارهای بانکی را انجام داد. هویت فرد هم از طریق تراشه موجود در کارت هوشمند ملی احراز می‌شود.

کارت هوشمند ملی به تصدیق هویت در فضای مجازی کمک می‌کند، مخاطبان شبکه‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها توسط این کارت شناسایی می‌شوند و سپس به فرد خدمات ارائه می‌دهند. در واقع امضای الکترونیک، کدپستی، اثر انگشت و اطلاعات هویتی در تراشه کارت هوشمند ملی وجود دارد و فرد می‌تواند در فضای مجازی و اینترنت خود را معرفی کند و از اپلیکیشن‌های مختلف در فضای اینترنت استفاده کند. کارت شناسایی ملی موجب احراز هویت در فضای واقعی می‌شد، اما کارت ملی هوشمند این کار را در فضای مجازی نیز انجام می‌دهد.  

واجدین شرایط برای ثبت نام و تعویض کارت ملی

برای دریافت کارت هوشمند ملی پر کردن فرم غیر حضوری و حضور افراد در دفاتر الزامی است. بنابراین هم باید در سامانه ثبت نام کارت ملی اطلاعات را ثبت کنیم و هم در مراکز مربوطه حضور یابیم.

در ابتدا می‌بایست به سامانه مربوط به ثبت نام کارت ملی با آدرس www.ncr.ir مراجعه نمود.

  • کلیه اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند و تاکنون (کارت شناسائی ملی / کارت هوشمند ملی)دریافت ننموده اند. ( کارت اولی ها )
  • کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود نموده ویا یکی ازاقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند از قبیل(نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر)
  • هزینه صدور کارت هوشمند ملی مطابق تعرفه دولتی ( مبلغ 000‚200 ریال) می باشد که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه بصورت الکترونیکی دریافت می‌گردد .
  • همچنین هزینه تکمیل مراحل در خواست کارت در دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت‌، حداکثر ( مبلغ 000‚90 ریال) برای کلان شهرها و برای سایر شهرها با تصویب کارگروه مربوطه بوده و چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد، ( مبلغ 000‚20 ریال) جداگانه دریافت می‌گردد.
  • شایان ذکر است که تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود .

در فرمی مانند فرم زیر می‌بایست با دقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنید.

Karte-meli-1.jpg

پس از پر کردن قسمت اطلاعات شخصی و ثبت نهایی صفحه ای به مانند صفحه زیر برای ورود به درگاه بانک برای پرداخت الکترونیکی هزینه تعرفه صدور کارت هوشمند ملی باز خواهد شد.

Karte-meli-2.jpg

پس از پرداخت اینترنتی از طرف سایت پذیرنده به شما کد رهگیری خواهد داد. در پایین صفحه می‌توانید با توجه به اولویت مکانی، اولویت زمانی و یا انتخاب دفتر پستی، دفتر پیشخوان و دفتر ثبت احوال محل مورد نیاز برای مراجعه حضوری را مشخص کنید. ضمنا می‌توانید تاریخ مراجعه و میزان ظرفیت خالی یا پر در آن دفاتر خدماتی را مشاهده کنید.

Karte-meli-3.jpg

پس از تعیین محل مراجعه صفحه ای با مشخصات زیر به شما نمایش داده می‌شود که می‌بایست در زمان حضور در دفاتر پستی و پیشخوان دولت این تصویر را چاپ کرده و همراه خود داشته باشید.

ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید :

مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی هوشمند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد