topnaz

تاپ ناز

topnaz

تاپ ناز

اسم مستعار عاشقانه، نام های زیبای عاشقانه برای ذخیره کردن نام همسر در گوشی

شماره همسرتون رو با چه عبارتی در گوشی ذخیره کردید؟

 

برخی از اسمهایی که کاربران عزیز برای صدا زدن عشقشان استفاده می کنند :

آرزو : شوهل جونی ؟ عجقم ؟ اقایی ؟ نفسم ؟ همه چیزم؟ اسمش جونم , اینا بین خودمون:/عشقم سیوه تو گوشی بایه عالمه قلب فراوون:/توجمع خانوادگی صمیمی تر عزیزم , اماتومحل کارمون یاتواجتماع پیشوند آقا ( بعد اسمش:/)

اعظم : من شوهرم رو به اسم " حبهء انگور " در موبایلم ذخیره کردم

آزی : سلام دوستان عزیز من اسم عشقمو هم نفس سیو کردم و اون یکی خطشو جان من ممنون از همتون

من : سلام من اسم همسرمو پسر عمو سیو کردم همسرمم دختر عمو سیو کرده

راحله : سلام به همه من همسرم رو طلا صدا می کنم.

آریا : سلام اسم هایی مانند خانومی وبعضی از وقت ها خاتونی هم بهش می گویم .اما درخلوت عزیزم یا فضولم هم می گویم.

بهنوش : من آقامون دو تا اسم مستعار اصلی داره آقایی ، سلطانم اونم میگه خانومم ، بانو .

مهناز : خب توی جمع باشیم یه آقا اول اسمش میارم ولی اگه خودمون دو تا باشیم صداش میزنم عشقم، سرورم، تاج سرم!!

ستاره : من به شوهرم میگم “مهربون

زهرا : نفس، تنفس، خانومی، خانوم گلم، همه وجودم، همه کس من، تاج سرم، خانوم آقاش، گوگولی مگولی من، خوش ذوق من، عمرم، زندگیم، نازگلم، جاندل من، عزیزم، عشق، خل و چل من.

کیارش : من “نازنازی” صداش می کنم… نیاز به چنتا اسم نیست، همون یه دونه کافیه!

مژگان : همسرم به من یا میگه قزی خانوم یا جوجه رنگی منم تو جمع محمد جان یا همسری صداش میکنم.

نام مستعار برای عشقم

مهتاب : از این اسمای سوسولی خوشم نمیاد دوست دارم بگه : ضعیفه ، عیال ، بانو ، خانمم ، عزیز دلم.

فاطمه : من میگم= جیگلم. عشقم. زندگیم. همه کس. آقامون. عمرم. وجودم اون میگه=ن فسم. عشقم. خانمم. فنچم:-” زندگی. قشنگم. عزیزم

آرش : من خانمم رو نازنین ، نازبانو ، مهربانو ، گل‌بانو ، عسل‌بانو ؛ قشنگبانو ، گرمی زندگیم، همدمم و …. صدا میزنم

نازنین ازشیراز : من نامزدمو عزیزم وعشقم صداش میزنم واون باجانم وجونم عشقم جواب میده ولی نامزدم منو گلم وزندگیم صدامیزنه

نفس : من میگم : نفسم مهربونم عزیزدلم عشقم اقایی

شوهرم میگه : نفسی زندگیم بهترینم خانومی

رضا : من خانومو “جوجو ی من” صدا میکنم اونم منو “پیشی جونم” صدا میکنه ندا , من تو گوشیم اقامون و فرشته سبیلو سیو کردم , اونم ماه بانوسیو کرده ولی گوگولی صدام میکنه

طاهره : اسم اقامون توگوشیم جانان هسش واسم منم خاتون ونفس هسش

پریسا : من به نامزدم میگم . عشقم . نفسم گوگولی مگولی .انگوری انگوری .جگرجگرم . شرینوشرینوم . نامردو . عروسکم . نازنازیم . لوس لوسکم . نانازم . فسقلیه من . ملوسکم . فضولو.

لیلا : من چندتاروش بلدم شماهم استفاده کنید
میتونید از روش های زیر استفاده کنی یا یه ایده خلاقانه تر خودت به کار ببری:

1. اگه خودت براش اسمس نداری میتونی ازش بپرسی چی دوس داره صداش کنی.

2. تو خاطرات گذشتتون شخصیت هایی که دوست داره کارتونی فیلم یا … یه کم بگرد حتما یه اسمی هست که خیلی دوسش داره. یا ببین دوستاش چی صداش میکنن و آیا اون اسم ها رو دوست داره یا نه؟ من خودم خیلی اسم مستعار دارم و همه رو دوست دارم
3. میتونی از اسمش کمک بگیری معانی اسمش رو پیدا کن اگه به فارسی قشنگ بود به کار بگیر یا میتونی ببینی تو زبان های دیگه معنیش چی میشه. اگه لفظش قشنگ بود استفاده کن. مثلا معنی کلمه سارا به انگلیسی میشه شاهزاده خانوم یا همون پرنسس.

4. سعی کن اسمت تکراری نباشه این کارتو جذاب ترش میکنه. مثلا من خودم دوست ندارم کسی بهم بگه خانومی! بس که آقایون این لفظو بکار میگیرن. یه کار جدید کن. حتما میتونی. نفسم و عشقمو .. همه رو میتونی بهش بگی ولی اگه خیلی دوسش داری از این روش ها استفده کن اونجوری عشقتون چند برابر میشه.

من به آقامون اینارو میگم:

  • اسمش جونم
  • عسلم
  • عزیزدلم
  • آرامشم
  • نفسم
  • زندگیم
  • فداتشم
  • مهربونم
  • همه کَسَم
  • آقاموووووووون
  • جونم
  • تک ستاره ی قلبم
  • یا تک ستاره ی آسمونم
  • ماه آسمونیم و…..

مریم من بهش میگم : زندگیم_همه وجودم_اغاجونی_آغایی_گل گلیم_لپوی من | اونم میگه تپلم_خوشگلم_زندگی_نفسم_عجیججججم

اقام بیشتر منو با اسامی : خانومم ، بلورم ، سفیدبرفی من ، چشم عسلی ، جیگر طلا ،خوشکل بلا ، خوش استایل من ، پرنسس من ، گوگولیه من ، بانوی من و دخی صدام میزنه
منم نفسم ، اقایی ، زندگیم ، عمرم ، دارو ندارم ، سرور من ، شاهزادم صداش میکنم ،

احمد : فرشته ی مهربون، بانو، سفیدبرفی، خاتون، عروسم، عروسکم، محبوبم

صورتی میگه : من اسم همسرمو تو گوشیم اینجوری سیو کردم * آی LOVE تو *

محبوبه : من شوهرم رو قند عسل و بیشتر اوقات مخفف اون یعنی قندی صدا می کنم اونم به من میگه بزی !

اشکان : بستگی به خصوصیات طرف داره ولی درکل:

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگر تو مهمونی باشه:

  • گلبو
  • دلبرم
  • طلا
  • جانان
  • خانوم گل
  • گل من

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه تو خلوت و برای ناز کشیدن باشه:

  • ویتامین
  • افسون
  • نازدونه
  • ملکه
  • گلی
  • خوشگل بالا
  • هلو
  • برفی

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه تو قهر و اینا باشه:

  • چموش
  • گالیور
  • خیار چمبر
  • پشمک
  • منوچ(مخصوص که به خانوم ها بگین)
  • نخودی
  • فتنه
  • اهریمن
  • جلبک
  • بلقیس
  • بی بی
  • گول باجی

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه جای کلاس گذاشتن باشه:

  • آوین(عشق)
  • ژنوس(نابفه)
  • لیمان(یارو یاور)
  • سامی(بلند مرتبه)
  • نازلی(دارای عشوه و ناز)
  • سارو(ماه)
  • چیچک(گل)
  • گلبانو
  • هما
  • هور(خورشید)
  • لوتوس(نیلوفر در ایران باستان)

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه شب جمعه باشه !!

  • نرمک
  • سفید برفی
  • نازدارم
  • تپلم
  • مرمری
  • پلنگم
  • چیزطلا
  • برفی من
  • کلفتم
  • چاقالو
  • ضمختم
  • شیر سلطان
  • ضربانم
  • مالشم
  • بالشتم
  • نازناز طلا
  • گلبو
  • گل اندام
  • گلاب
  • لپ گلی
  • لپو

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه ازش دل خور باشی:

  • مبارک
  • باقالی
  • چغر
  • فلفل
  • مخمل
  • خپل
  • چموش

۶۵ اسم خاص برای صدا زدن همسر در خانهاگه برای نشون دادن قدرت باشه

  • شیر دل
  • اصلان
  • سلطان
  • شیر ( اسمش ) رضا - علی - احسان و ...
  • خان
  • مشتی

divider

توضیحات تکمیلی

سه محیط عمده برای صدا کردن همسرتان وجود دارد:

۱ - محیط عمومی

باید همسران توافق کنند که در اماکن عمومی، محیط کار و مهمانی‌ها چگونه همدیگر را صدا بزنند. مثلاً ممکن است توافق کنند که در مغازه و خیابان و ... همدیگر را آقا یا خانم صدا کنند یا در محل کار به نام خانوادگی و در مهمانی‌های بسته به این که بستگان نزدیک حضور دارند یا خیر، از کلماتی مانند علی جان یا مهسا خانم استفاده کنند.

حساسیت‌های همسر باید در این خصوص جدی گرفته شود. بر اساس فرهنگ عمومی امروز ایران، اکثر مردان دوست ندارند همسرشان وارد محل کارش شود و در جمع همکارانش به او بگوید: سلام جوجوی من!
از همسرتان بپرسید دوست دارد در موقعیت‌های عمومی با چه نام یا عنوانی مورد خطاب شما قرار بگیرد و همان را عمل کنید.

۲ - محیط خانواده

در محیط خانواده، که اکثر همسران بیشتر وقت مشترک شان را در آن می‌گذرانند، می‌توانید فضای رمانتیک تری را برای صدا کردن همدیگر داشته باشید.

  • اینجا هم باید از همسرتان بپرسید دوست دارد چگونه مورد خطاب شما قرار بگیرد؛ همچنین به او بگویید که خودتان دوست دارید او را چگونه صدا کنید:
  • ممکن است بگوید دوست دارم اسم خودم را صدا کنی.
  • ممکن است همسری اسم شناسنامه‌ای اش را دوست نداشته باشد و بخواهد با نام جدیدی توسط همسرش صدا زده شود.
  • ممکن است القاب و عناوینی مانند عزیزم، عشقم، عمرم، نفسم، بانوی من، آقای من و ... مطرح شود.
  • بر اساس سلیقه و احساسات او، می‌توانید هر از گاهی کلماتی به کار ببرید که حس عاشقانه به او دست دهد: دلربای من، عسلی، شکلات من، ژلوفن من، آرامش، سرور من، نفس بانو و ....
  • همچنین می‌توانید بر اساس ویژگی‌های های خاص او، گاهی عناوین دوست داشتنی درباره اش به کار ببرید: هنرمند من، چشم عسلی، کدبانوی بی نظیر من، ورزشکار من، دانشمند دوست داشتنی و ....

نکته: نزد فرزندان تان نیز همدیگر را با القاب و عناوین عاشقانه - و غیر جنسی - صدا کنید تا هم حس اطمینان به فرزندان تان منتقل شود و هم آن‌ها نیز نحوه رفتار با همسر را بیاموزند.

۳ - محیط خصوصی همسرانه

وقتی همسران در اتاق خواب شان هستند و مهیای روابط زناشویی، می‌توانند برای خطاب کردن همدیگر از کلمات جنسی به طور آزادانه استفاده کنند تا لذتی جنسی شان بیشتر شود. همسران در این باره باید به ۲ نکته توجه کنند:
- از کلمات یکدیگر نرنجند و دچار سوء تفاهم نشوند. اگر از کلمه‌ای هم خوششان نیامد، بعداً به همسرشان بگویند فلان کلمه را نگو.
- آنچه در آن حالت می‌گویند را در همان اتاق خواب جا بگذارند.

چهار نکته مکمل

  1. همه این کلمات باید با چاشنی پر رنگ احترام همراه باشد. احترام اصل اساسی اساسی اساسی زندگی مشترک است و همه چیز حتی صدا کردن همسر نیز باید تابعی از آن باشد.
  2. ممکن است کلمه‌ای نوعاً عاشقانه باشد، ولی همسر شما از آن برنجد. مراقب این موضوع باشید.
  3. علاوه بر کلماتی که در خطاب کردن همسر به کار می‌برید، لحن و زبان بدن تان نیز باید با آن همسو باشد. تحقیقات نشان داده است که برای انتقال تمام عیار یک پیام، کلمات تنها ۷ درصد نقش دارند و ۹۳ درصد بقیه مربوط به لحن و زبان بدن است. به عنوان مثال، به کلمه ساده‌ای مانند "بله" فکر کنید و ببینید چند نوع می‌توانید آن را ادا کنید و هر کدام چه معنایی می‌تواند داشته باشد از تأیید مطلق تا سؤال و تردید و نفی و تمخسر و ....
  4. نامی که همسرتان را با آن در محیط خانه صدا می‌کنید را روی گوشی تلفن همراه تان ذخیره نکنید. شاید همسرتان دوست نداشته باشد وقتی به شما زنگ می‌زند و شما در محیط کارتان هستید، کلماتی مانند "مربای من" روی گوشی تان نقش ببندد و بقیه آن را ببینند.

 

divider

اوایل ازدواج و یا دوران نامزدی به دلیل داشتن احساسات عمیق ِ همسران نسبت به هم نام همسر با اسامی دلنشین و عاشقانه ذخیره می شود. اما چقدر این نام در گوشی همسر به همین شکل باقی می ماند؟ آیا مثلا 10 سال پس از ازدواج هم نام همسر در گوشی طرف مقابل نامی عاشقانه و عاطفی است؟

جایی می خواندم خانمها زمان آشنایی نام مرد مورد علاقه شان را با نام"مرد رویاها" ذخیره می کنند، زمان نامزدی"عشقم" زمان ازدواج"هم نفسم"1 ماه پس از ازدواج "جان دلم" 2 ماه پس از آن"سایه سرم" 1 سال پس از ازدواج"آقابالاسر"3 سال پس از ازدواج" غول" و 5 سال پس از آن از کلماتی چون "بی چشم و رو" یا از این نوع اسامی استفاده می کنند.

و البته در خصوص آقایان هم نوشته بود :وقتی تازه ازدواج کرده اند "عشق من و زندگی من " 1 سال پس از ازدواج "همسر من " 5 سال پس از ازدواج "منزل" 10 سال پس از آن"هیتلر" و یک عمر پس از دعواهای جانانه می نویسند"شماره اشتباهی".

 

هر چند این نوع قضاوت طنز به نظر می آید اما پس از پرس و جو از بعضیها به این نتیجه رسیدیم که با حقیقتی نه چندان طنز مواجهیم.

 

======چنانکه خانمی که 17 سال از ازدواج اش می گذرد در همین خصوص به ما می گوید: همسرم نام مرا با اسم و فامیلم در گوشی اش ذخیره کرده چون می خواهد اگر زنگ زدم و دوست دخترهایش اسم مرا روی گوشی دیدند متوجه نشوند که همسرش به او زنگ زده!

وی اظهار می دارد: توجیه خودش این است که گوشی اش دست همه می افتد و او نمی خواهد کسی متوجه شود چه کسی با او تماس می گیرد!به گفته او خانمها در این زمینه وفادار ترند و از این که کسی بفهمد شوهرشان با آنها تماس گرفته واهمه ای ندارند.

 

======در مقابل "بنیامین" که حدود 2 سال است در دوران عقد به سر می برد می گوید: نام همسرم را با اسم" لیلی عشقه" ذخیره کرده ام چون نشان دهنده میزان عشق و علاقه من به همسرم هست.او می گوید: این که چند سال آینده هم با همین اسم در گوشی ذخیره داشته باشم یا نه بستگی دارد به این که چقدر عشق ما دوام بیاورد.

بنیامین یادآور می شود که همسرش هم نام او را با اسم "مای لاو بنی" در گوشی اش ذخیره کرده است.یکی دیگر از آقایان که نمی خواهد نامش عنوان شود می گوید نام همسرش را در گوشی اش با اسم"عشق من نازنینم" ذخیره کرده است.

وی معتقد است این اسم در بر گیرنده تمام ویژگیهای همسرش است و بیانگر میزان علاقه او به خانم خانه.اما خانم"ب" اظهار می دارد: همسرم شماره مرا بدون اسم در گوشی اش ذخیره کرده چون یک بار که گوشی اش گم شده هر چه فکر کرده یادش نیامده شماره من چند بوده بنابراین گوشی جدید که خریده فقط شماره را ذخیره کرده تا بدین ترتیب شماره تلفنم را حفظ کند.

 

======ستاره هم می گوید: شوهرم نام مرا با اسم"خانمی" در گوشی اش سیو کرده است .
او ادامه می دهد: شوهرم با همین نام مرا در خانه صدا می کند و دلش می خواهد اگر کنار دوستانش بود و به او تلفن زدم کسی نام مرا یاد نگیرد.
ولی آقای "کریمان" معتقد است مردی که نام همسرش را به اسمی غیر از نام خودش در گوشی اش ذخیره می کند به همسرش به چشم یک جسم نگاه می کند و برای او شخصیت قایل نشده.
وی اعتقاد دارد مثلا کسی که نام همسرش را با اسم "منزل" ذخیره می کند شخصیت اجتماعی همسرش را پایین آورده و از آن دسته مردهایی است که نمی خواهد زنش در زندگی حرفی برای گفتن داشته باشد .

 

نظر کارشناسانه : دکتر علی رضا محسنی تبریزی روانشناس و جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران در همین خصوص می گوید : هر چند که این موضوع نیازمند تحقیق و تفحص دقیق و جامعه آماری است اما به طور کلی می توان حدس زد که مردها از زنها محتاط تر هستند و به دلیل ارتباطات اجتماعی گسترده تر احتمالا چیزهای بیشتری برای پنهان کردن دارند .وی می گوید: افراد با توجه به نقشی که در جامعه ایفا می کنند ، پنهان کار می شوند اما با این همه نباید همه را با یک چوب راند چرا که ما در مقابل افراد ولنگار افراد صدیق هم داریم و این که کسی چگونه نام همسرش را در گوشی اش ذخیره می کند بستگی به تیپ شخصیتی فرد و میزان رضایت زوجین از زندگی زناشویی دارد.

دکتر قرایی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی هم در همین خصوص می گوید: از آنجایی که اوایل زندگی روابط عاشقانه است طبیعی است که نام همسران در گوشیها با اسامی عاطفی ذخیره شود زیرا در دوران نامزدی و اوایل زندگی هر دو نفر رویایی فکر می کنند.اما وقتی مدتی از زندگی زناشویی می گذرد تازه متوجه می شوند همه چیز هم رویایی نیست.به گفته وی این که روابط عاشقانه و عاطفی باقی بماند یا نه بستگی دارد به این که چقدر در طول زندگی به هم اعتماد داشته باشند و چقدر پیوندهای معنوی آنها پر رنگ باشد.

وی اعتقاد دارد در حال حاضر نسبت به گذشته معنویات و هنجارها و ارزشهای اخلاقی ، دینی و سنتی کم رنگ شده و در نتیجه اعتمادها رنگ باخته. این در حالی است که در گذشته زن و شوهر بیشتر زمان روز را در کنار هم می گذراندند و در کنار هم به کار دامداری یا کشاورزی می پرداختند و از حال هم با خبر بودند اما حالا وقتی مرد صبح زود از خانه خارج می شود و آخر شب به خانه بر می گردد دیگر آنقدر خسته است که توانایی برقراری رابطه عاطفی با همسرش را ندارد. همین دور شدنها پیوندهای معنوی درون خانواده را ضعیف کرده است.

منبع: اسم مستعار عاشقانه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد